Discord

Mohlo to být slovenské double. Místo toho se celkovým vítězem prvního podniku TTR Barrsa GT3 & GTE na americkém okruhu Watkins Glen stal český jezdec Vojtěch Kočí. Pilot týmu JD SimRacing využil chyb týmového kolegy Petra Šlehofera a Slováka Petra Hrušky, kteří se odporoučeli v Bus Stopu, a devět minut před cílem se ujal vedení závodu, které udržel až do konce. Hruškovo krajan Adam Pilo dominoval třídě GT3 a podal si i některé jezdce rychlejší kategorie.

Šéf stáje JD SimRacing mohl být po skončení kvalifikace spokojený. Obě týmové Porsche GTE Petra Šlehofera a Kočího obsadily první řadu startovního roštu s papírovým rozestupem 0,095 sekundy. Třetí muž kvalifikace, Lukáš Krystek, už ztrácel celou desetinu. Přesto byla první desítka vyrovnaná – rozdíl mezi prvním a desátým činil něco málo pod jednu sekundu.

Veškeré sny se bílo – zeleno – černým rozplynuly krátce po polovině závodu. Dosavadní lídr Šlehofer chyboval v nájezdu do pasáže Bus Stop a prakticky tím ukončil veškeré šance na boj o vítězství. S autem v protisměru musel počkat na průjezd celé špičky a propadl se pořadím dolů. „Snažil jsem se po celou dobu držet stejnou stopu, pak jsem to jednou vzal prostředkem, auto vzalo obrubník podlahou a točil jsem se v hodinách. Musel jsem pak čekat až to všechno projede.“, bědoval závodník. Kontakt s vozem třídy GT3 o pár kol později znamenal definitivní konec.

Šlehofera před jeho chybou s odstupem necelé sekundy stínoval Hruška, který byl přímým svědkem zaváhání vedoucího pilota a dostal se na první místo, aby se o patnáct minut později, devět minut před vypršením hodinového limitu závodu, dostal do identické situace. Na rozdíl od Šlehofera ale dokázal po skoku přes obrubník své Porsche udržet ve směru a zpět se zařadil na druhou pozici za Kočího. Pozdější vítěz tak může za první místo vděčit nejen rychlosti, ale také konsistenci při průjezdu přes obrubníky do Bus Stopu. V úvodu závodu se propadl až na čtvrté místo, ale všechny soupeře před ním, včetně Lukáše Krysteka, nachytal právě nájezd do inkriminované pasáže. „Na začátku jsem neměl takové tempo jako kluci vpředu. Kdyby se toto nestalo (chyby soupeřů), asi jsem na první místo neměl. Rozhodl jsem se, že chci dojet, takže jsem jel své tempo.“, řekl Kočí. Každopádně tato strategie se nakonec ukázala jako vítězná.

Třetí místo celkového pódia a třídy GTE obsadil nenápadným výkonem Petr Jirka, ale bedna mohla vypadat naprosto jinak, nebýt chyby Tomáše Valčíka při nájezdu do boxu. Ještě před zastávkou pro palivo Valčík ohrožoval v tu chvíli druhou pozici Kočího. Do pit lane se však přiřítil moc vysokou rychlostí, takže si vysloužil penalizaci. „Myslel jsem, že je v boxech osmdesátka a chtěl jsem nahnat čas, takže jsem to tam poslal na těsno. Nezdálo se mi to, takže jsem ještě několikrát zapnul a vypnul pit limiter, a najednou přišla penalizace.“ svěřil se Valčík. Následný výkon stačil na sedmé místo, necelých 40 sekund za vítězem (penalizace byla 40 sekund stop and go).

Top 5 uzavřely za trojicí vozů Porsche 911 RSR piloti prvních BMW M8 GTE - Vladimír Týbl a Petr Pes Přindiš. Druhý jmenovaný je zároveň nejrychlejším pilotem z pořadatelského týmu Time To Race. Šesté místo nešťastným způsobem při nájezdu do cíle ztratil Jakub Horký. Ve slip streamu za Přindišem si nevšiml stojícího vraku, který se navíc pomalu pohyboval do stopy projíždějících vozů a své Porsche po kolizi s ním odstavil doslova pár metrů od cílové čáry. Na tom vydělali Karol Serdel Jr, Valčík, David Škrobánek, Lukáš Dlhopolček (první Ferrari v cíli) a Jakub Krafek, kteří se v cíli posunuli o pozici výš a uzavřeli první desítku celkově a ve třídě GTE. Poslední minuty závodu byly nabité akcí i ve druhé polovině startovního pole. O patnácté místo až do cíle bojovali Petr Molinek, Martin Kužela a Tomáš Kavalír. Z chyb soupeřů nakonec profitoval Youtuber Molinek ''Molda22'' - Kužela se v poslední zatáčce opřel o zeď a Kavalír své Ferrari poslal do svodidel ve sjezdu do pasáže The Boot.

Kategorie GT3 měla již od začátku svého favorita. Byl jím Adam Pilo, který své soupeře nenchal ani načichnout vedoucí pozice a zvítězil stylem start – cíl. Po cestě za skvělým výsledkem si podal i několik vozů rychlejší kategorie. „Watkins Glen je moje nejoblíbenější trať. Vzhledem k restrikcím pro vozy GT3 jsem pár hodin hledal vhodné nastavení, ale ta nakonec nefungovala, takže jsem použil nastavení VRS.“, řekl vítěz po závodě. Prozradil také, jak se má najíždět do Bus Stopu, který způsobil vrásky nejednomu závodníkovi: „Musíte se držet co nejblíž svodidla na pravé straně. Pokud si najedete jen trochu víc zleva, berete podlahu a skáčete.“ Na druhém místě třídy GT3 skončil stejně jako v kvalifikaci Ondřej Brendl a pódium po startu ze třetí řady vybojoval Luboš Lepp. Přestože se o první pozice nebojovalo tak tvrdě jako v GTE, celé pole jezdců GT3 mělo plné ruce práce. Držet optimální tempo a přitom sledovat zrcátka a kalkulovat vhodná místa pro pouštění rychlejších speciálů GTE je tvrdým oříškem i pro zkušené závodníky.

Celkem se na Watkins Glen sešlo 48 jezdců (22 x GTE a 26 x GT3), což je známkou kvalitního závodění pro piloty i zábavy pro diváky, kteří mohou souboje seriálu TTR Barrsa GT3 & GTE sledovat na živo prostřednictvím TTR kanálu na platformě Twitch a v průběhu streamu soutěžit o ceny od partnera Barrsa. Už 12. května čeká účastníky pokračování na Spa-Francorchamps, jedné z nejslavnějších evropských tratí. Sedmikilometrový okruh s atraktivními pasážemi plnými převýšení a rychlých zatáček, včetně Eau Rouge a Radillion, vedoucí ardenskými lesy prověří piloty obou kategorií. Začátek live streamu je opět naplánován na 19:30.

Autor: Jakub "Planty" Krafek