Discord

Na předměstí Sao Paula za stmívání členů místních gangů pravidelně tasí palné zbraně. Mnohem větší přestřelka však tentokrát panovala mezi padesátkou speciálů GTE a GT3 na virtuální verzi nedalekého závodního okruhu. Jen minorita klasických okruhů road course se jezdí proti směru různých typuručiček. V šampionátu TTR Barrsa GT3>E figurují hned dva, a první z nich po neúspěchu v úvodu seriálu opanoval Lukáš Krystek. Cestu za plným počtem bodů neměl snadnou – snažil se mu již zkomplikovat Marek Studnička.

Jako první střílel Studnička – pole position ovšem zajel před Krystekem o pouhých 0,039 sekundy. Odpověď Krystekovi chvíli trvala, ale nakonec přišla – před lídrem Studničku se dostal v patnácté minutě závodu v T1. „V prvních kolech závodu jsem jel na jistotu a čekal jsem, až se rychleji utrhnou zbytky, v tu chvíli nemá smysl závodit a jet na maximální tempo. Během toho jsem si vším, že Studna má vyšší křídlo, a že mu to na rovinkách nejde tak jako mě. Proto jsem směřoval předjetí těsně před okamžikem, kdy přijde provoz.“, popsal Krystek strategii v úvodu. Studnička dodal: „První kola jsem diktoval tempo. Kluci za mnou šetřili palivo a vyčkávali na chybu druhých. Ta nakonec přišla a Lukáš se dostal přede mě.“. Krystek Studničkovi ujel, ale ani zbytek závodu se neobešel bez dramatu, když lídr přestřelil stání v boxech. „Přejel jsem panáka s lízátkem, ale naštěstí jsem se vrátil na trať sekundu a půl před Studnou.“ vysvětlil. Jenže Studna si přepnul zbraň na semi-auto av provozu na Krysteka začala pálit. Místy byl duel velice ostrý, na předjetí však nakonec nedošlo. „Lukáš měl lepší top speed a pokud neudělal chybu, tak bylo těžké se před něj dostat. Pár šancí bylo, ale byl jsem na hraně s incidenty a jeden kontakt za 4 body by znamenal průjezd boxy. Takže jsem do toho šel až moc opatrně.“ vysvětlil Studnička, který za Krystekem dojel o čtvrt sekundy druhý. ale byl jsem na hraně s incidenty a jeden kontakt za 4 body by znamenal průjezd boxy. Takže jsem do toho šel až moc opatrně.“ vysvětlil Studnička, který za Krystekem dojel o čtvrt sekundy druhý. ale byl jsem na hraně s incidenty a jeden kontakt za 4 body by znamenal průjezd boxy. Takže jsem do toho šel až moc opatrně.“ vysvětlil Studnička, který za Krystekem dojel o čtvrt sekundy druhý.

Další střelba se ozývala o šestnáct sekund dál. O finální pozici na pódiu vedli v pasážích Interlagosu duel Peter Hruška a Tomáš Valčík. „Valda se na mě ke konci závodu díky lepšímu stavu pneumatik a trafficu dotáhl. Jediné místo, kde měl šanci, byla první zatáčka. Poslední kola před cílem zkoušel, ale neúspěšně. Třetí místo je krásný výsledek.“, napsal konečnou fázi hodinovky Hruška, který se díky konzistentním výsledkům dostal na vedoucí místo průběžného hodnocení kategorie GTE. Pódium ale mohlo vypadat úplně jinak. Vítěz ze Spa Tomáš Mocek si více než tři čtvrtiny závodu držel bronzovou pozici, dokud nepřišla chyba v poslední zatáčce okruhu, 11 minut před cílem. Následný nešťastný návrat na dráhu znamenal kolizi s Radovanem Krejčou jedoucím v tu chvíli na druhé pozici třídy GT3.

Čela třídy GT3 se opět zmocnil Adam Pilo. Tentokrát však soupeři byli blíže než kdy předtím, a také sám Pilo tento fakt osobně potvrdil: „Neměl jsem moc času na trénink a původně to bylo znát. S kvalifikačním kolem a rychlostí v úvodu závodu nejsem spokojený. Poté jsem se už dostal do tempa a začal všem ujíždět.“. Na pozici favorita se tak zařadil i druhý muž kvalifikace, Martin Krejča. Ten se Pila hlavně držela, ale drobná chybka znamenala ztrátu kontaktu s lídrem. Zbytek závodu popsal pilotní slova: „Pilo mi ujel na cca 10 sekund, ale ke konci závodu jsem začal stahovat a chvíli mezi námi bylo i 5 sekund.“. Veškerou Krejčovo snahu bohužel zastavila již výše zmíněná kolize s Mockem. Druhé místo tak prakticky spadlo do klína Ondřeji Brendlovi, zatímco třetí se umístil nováček šampionátu, David Urbančík v barvách týmu Buggyra. Přihlášku na Interlagos poslal doslova za pět dvanáct: „Šel jsem si dát pár závodů oficiální iRacing série na Interlagosu a ve třetím z nich jsem byl osloven s dotazem, jestli znám TTR. Bylo mi řečeno, že se ještě ten samý večer pojede stejná trať v rámci série TTR Barrsa GT3>E, jestli se nechci zúčastnit, tak jsem si řekl proč ne.“. Urbančíkovo výsledek mohl být ještě o něco lepší, nebýt smyku s lehkým autem na brzdách.

Studnička dostane druhou šanci zdolat Krysteka na dalším levotočivém okruhu hned následující čtvrtek od 19:30, kdy se pole TTR Barssa GT3>E utká v italském Imole. Pravděpodobné je, že se do boje zapojí i další front runneři třídy GTE, jako jsou Mocek a Šlehofer, kteří v Brazílii prostě neměli svůj den, nebo Kočí, Valčík a Hruška. Bude se opět soutěžit nejen o pozici na závodní dráze a mistrovském tělese, ale také o merch partnera šampionátu v diváckém chatu přímého přenosu. Ten bude ke shlédnutí s komentářem na kanálu TTR platformy Twitch.

Autor: Jakub "Planty" Krafek