Discord

Léto uběhlo jako voda a jeho koncem nám nová sezóna šampionátu Time To Race. V úterý 13. 9. 2022 byla odstartována již třetí sezóna šampionátu MotoGP. Tentokrát se ale bude vůbec poprvé šampionát jednostopých prototypů na našem kanále oficiálně vysílat. První závod nám tradičně zavítal do jediného nočního závodu v šampionátu, a to do katarské pouště na okruh Lusail International Circuit, nedaleko stejnojmenného velkoměsta Lusail, kde se bude mimo jiné tento rok pořádat Mistrovství světa ve Fotbale.

První závod vyhrál úřadující šampion Alarm

Jezdci nejprve nastoupili do dvaceti minutové kvalifikace, která byla od minulého ročníku zkrácena o deset minut, a to z důvodu atraktivity a většího tempa celé kvalifikace. Kvalifikační sprint vyhrál Alarm, který i tento rok sedlá tovární Ducati. Alarm navíc překonal sám sebe, když zajel nový POLE record. Na druhém místě v kvalifikaci se umístil letošní nováček FGE Asa, který sedlá tovární motocykl Repsol Hondy. Asa ukázal svoji bojovnost, konzistentnost a rychlost již během předsezónních testů a jasně tak vzkázal své konkurenci, že ji pořádně zatopí pod kotlem. Na třetím místě dojel v kvalifikaci na tovární Ducati PbM23, který v posledním měřeném kole překonal a odsunul do druhé řady jediného slovenského zástupce v letošní sezóně, a to NoChance Powa na tovární KTM.

Poté se nám jezdci již seřadili na startovní rošt, kde proběhly poslední úpravy setupu a zvolení správné kombinace pneumatik a brzd. Po odmávnutí zelenou vlajkou nastala nervozita, soustředěnost, tep na 180 a netrpělivé čekání na zhasnutí červených světel. Světla zhasla a jezdci se již blížili do T1, kde to prvně sklápěli jezdci na Ducati. Svůj start pokazil a spadl WWR Gabber na tovární Yamaze. Ke vší smůle zadělal na pořádné drama, jelikož s sebou vzal i na zem úřadujícího šampiona Alarma. Oba dva se tak posunuli na chvost pole a začala stíhací jízda. Vpředu pole mezitím bojovali o první místo tři jezdci PbM23, FGE Asa a NoChance SVK. Ze souboje o první místo vypadl NoChance SVK, kvůli kontaktu s PbM23. Naopak Alarm se po pádu z T1 okamžitě polil živou vodou, protože i přes nezaviněný pád se dokázal ihned oklepat a takříkajíc na něj „zapomenout“.

Během pár kol byl totiž zpátky v boji o vítězství. Prokousáváním polem mu zkomplikoval prvně Rudy92 na tovární Suzuki, který se bránil skvělou a bezchybnou jízdou několik kol. Alarm musel najít recept na tuto skvělou defenzivní jízdu, a tak zvolil moment překvapení do jedné z nejtěžších zatáček na okruhu a to „vracáku“. Souboj proběhl čistě, ale Rudy již ihned poté jezdci na Ducati přestal stíhat. V boji o vítězství se sváděla bitva mezi PbM23 a FGE Asa. Toho začal využívat Alarm, který je pomalu a jistě začal stahovat. Alarm si postupně oba dva soupeře četl a prvně předjel na brzdy do T1 jezdce na Hondě, a to samé kolo předjel svého týmového parťáka, který začal mít problém s nastavením elektroniky a byl pár kol na stopě delší. Nicméně celé startovní pole předvádělo v průběhu celého závodu skvělé a tvrdé souboje.

První závod vyhrál Alarm na Ducati, druhý dojel jeho týmový parťák PbM23 a na třetím místě dojel nováček FGE Asa na Repsol Hondě.

Záznam závodu se skvělým komentářem a virtuálním studiem naleznete níže. Další Grand Prix se pojede 20. 9. 2022 na novém indonéském okruhu Mandalika. Živé vysílání můžete sledovat na Twitch kanálu Time To Race. Všem fanouškům a partnerům děkujeme za podporu.

FULL GAS, BRAKE HARD!

Autor: Filip "Alarm " Zdražil