Discord

Šampionát TTR GT3 se přehoupl do své druhé části s výraznými změnami. Na základě změny modelu pneumatik a Balance of Performance dostali účastníci možnost prohodit typ vozů, se kterými startovali v první části sezóny.

Revoluci nečekal nikdo, ale papíroví favorité zůstali stále na svých vyhřátých pozicích s rozdílem, že se o své místečko museli porvat jak se soupeři, tak se svými vozy. A tak se stalo, že vpředu jezdil lídr seriálu Adam Pilo, stále na Porsche, zatímco jej naháněl Lukáš Přáda, který přesedlal z předomotoru BMW M4 GT3 na středomotor Audi R8 LMS. Přáda vyhrál kvalifikaci, ale následující průběh se vyvíjel ve prospěch jeho soupeře.

„Závod začal chybou a slow down penalizací, díky které jsem ztratil asi 4 vteřiny. Začal jsem tedy pomalu stahovat Adama. Po asi deseti kolech se ale auto začalo chovat hodně nebezpečně a začal jsem ztrácet více a více času. Pral jsem se s autem celou první polovinu závodu. Po boxech jsem konečně pochopil jak s autem jet a začal jsem rychle stahovat Adamův náskok. Nakonec to v cíli bylo velmi těsné, ale bohužel to nevyšlo.“ Dodejme, že Přádovi na Pila při průjezdu finišem chybělo 0,131 sekundy.

Skóre se proměnilo na 4:2 pro Pila a Přáda bude mít vzhledem ke konsistentnosti obou rivalů co dělat, aby svého nejbližšího soupeře v šampionátu dohnal, ale stačí málo a závod se může proměnit v boj, což popsal i samotný lídr: Závod dopadl přesně podle představ. Věděl jsem, že na Lukáše v kvalifikaci nestačím, ale race pace jsem měl o trochu lepší. Po boxech se mu podařilo začít mě stahovat a jsem rád že mu to nestačilo. V posledních kolech jsem měl víc problémů s ovládáním auta než Lukáš.“

Piloti TTR GT3 zůstávají v USA, kde je 26.1. čeká závod na okruhu Watkins Glen, dějišti někdejší Velké Ceny USA a současně velmi populárního závodu vozů NASCAR Cup. Závod bude vysílán živě s komentářem na Twitch kanále Time To Race a nebudou chybět ani soutěže pro diváky o atraktivní ceny.

Autor: Jakub "Planty" Krafek