KODEX & PRAVIDLA
souhrn pravidel naší komunity
Zakládáme si na tom, že TTR je přátelská a otevřená komunita. Vítáme mezi sebou každého bez rozdílu věku, pohlaví či vyznání. Přesto všichni členové, kteří se chtějí účastnit závodů na TTR komunity se musí řídit Kodexem, který pokrývá především chování mezi členy v komunitě (pravidla šampionátů, sérii a turnajů jsou odděleny).
Pokud se zjistí jakékoliv porušení těchto pravidel mohou administrátoři a traťoví komisaři uložit patřičný trest. Každý nový člen TTR při vstupu do komunity automaticky potvrzuje, že se s těmito pravidly seznámil a bude se jimi řídit. Kodex nebo jeho části se mohou průběžně měnit.
Co je třeba obecně dodržovat?
1) Při komunikaci v rámci TTR komunity je zakázáno jakkoli napadat ostatní členy nebo organizátory, šířit jakýkoli materiál nebo média, která jsou v rozporu s platnými zákony České republiky, Slovenské republiky, případně své vlastní země. Všichni jsou povinni dodržovat zákony a globální podmínky Discordu, Facebooku a dalších sítí, kde probíhá komunikace v rámci TTR. Dále šířit, pornografii nebo materiály s rasistickým podtextem. Uživatelé jsou povinni jednat v souladu s dobrými mravy, bez předsudků vůči ostatním.
2) Vstupem do TTR se stáváte jeho součástí, kdy vaše nevhodné chování mimo komunitu (hlavně na sociálních sítích) může poškodit komunitu jako celek. Proto je každý člen komunity povinen jednat tak, aby nepoškodil její dobré jméno. Například nejednat jménem komunity (pokud to není schváleno vedením TTR) a respektovat jiné komunity a jejich členy.
3) Členové jsou povinni jednat v rámci fair-play. Respektujte soupeře jak na trati, tak i mimo ni. Soupeřům na trati poskytněte dostatek místa. Jakýkoliv kontakt, který má za následek, že soupeř opustí trať a nebo tím způsobí nehodu, může znamenat udělení trestu od “Ředitelství závodu”. Drobným kontaktům se asi nevyhneme, takže jízda kolo na kolo nebo dveře na dveře je samozřejmě povolená, ale mějte na paměti bezpečnou jízdu, která nepoškodí vás, ani soupeřův vůz.
4) Každý člen je povinen řídit se pokyny a respektovat nařízení administrátorů, či vedení TTR.
5) Každý, kdo se chce účastnit jakéhokoliv našeho šampionátu či turnaje je povinen být přítomen na Discordu TTR a mít TTR USER ACCESS.
- Při porušení pravidel může vedení pozastavit vaše členství v TTR komunitě, či jej úplně odebrat.
- Vedení TTR komunity není zodpovědná za nedodržení uvedených pravidel v žádném směru. Zodpovědná je vždy konkrétní osoba, která se jednání dopustila.
Aktuální k 10.4.2022
TECHNICKÉ POŽADAVKY PRO HRANÍ NA TTR:
Jelikož chceme všem hráčům přinést jen ten nejlepší zážitek z online hraní bez lagů a vypadávání z her, je důležité splnit určité technické požadavky, které jsme nastavili.
1. Konzole XBOX ONE S, XBOX ONE X, XBOX series S, XBOX series X. Některé tituly lze hrát i na původní konzoly XBOX ONE.
2. XBOX Live Gold (pokud je hrou pro online hraní vyžadován).
3. Kvalitní a stabilní internetové připojení.
Minimální požadavky :
- NAT OPEN
- download 10 Mbit/s , upload 5 Mbit/s
- Připojení k internetu kabelem
- Ping 60 ms
- MTU 1400
- Lost packet 0%
Doporučené :
- NAT OPEN
- download 20 Mbit/s , upload 10 Mbit/s
- Připojení k internetu kabelem. WiFi pouze v případě kvalitního a stabilního připojení - ideálně 5 GHz.
- Ping 30 ms
- MTU 1460
- Lost packet 0%
- Při vstupu do šampionátu je na
našem Discordu potřeba zaslat pro kontrolu vaší statistiku sítě(v každé
sekci šampionátu -> nat-type).Ta bude poté zkontrolována adminem
šampionátu.
- Pro účast v šampionátu je třeba splnit primárně
NAT OPEN.
V případě problémů ve hře, se budou řešit individuálně další parametry, jako
typ připojení (kabel, WiFi) nebo rychlost připojení.
- V případě, že i po individuálním řešení budou přetrvávat problémy, nebude
hráči umožněna další účast v šampionátech do vyřešení problémů s internetovým
připojením.
-
Každý hráč čestně udává pravdivá data a
ručí za jejich aktuálnost. V případě změn je nutné znovu zaslat na ověření
ofocenou statistiku. V případě, že hráč neudá pravdivá a aktuální data, může mu
být odebrán přístup natrvalo.
1) VŠEOBECNÉ INFORMACE O ŠAMPIONÁTU:
1.1) V rámci šampionátu se jedou všechny tratě daného ročníku s nastaveným dynamickým počasím a oficiálním časem závodu.
1.2) Jednotlivé závody se dělí na individuální trénink mezi závody, v den závodu pak na plnou kvalifikaci (cca 45 min.) a samotný závod s 50% normální délky (+/- 30 kol v závislosti na trati).
1.3) Vozidla jsou nastavena na „Equal“, tedy na stejný výkon. Záleží tedy pouze na vaší dovednosti a vašem nastavení vozu.
1.4) Corner Cutting nastaven na Strict.
1.5) Pořadí jezdců a pohár konstruktérů se zapisuje mimo tabulky hry, je tedy v režii ředitelství šampionátu, kdy za první až desáté místo v závodě budou udělovány body podle pravidel. (viz. bod 4.x)
1.6) Před každým novým ročníkem šampionátu bude provedena registrace a kvalifikace jezdců (viz. bod 7.x) a jejich následné rozřazení mezi jednotlivé stáje, podle určitého systému. (viz. bod 8.x)
1.7) Při přípravě strategie před závodem, startuje závod ten, kdo zakládá lobby a to nejdříve po uplynutí 2 minut od načtení závodu. NIKDO JINÝ ZÁVOD NESTARTUJE!
V případě porušení přistoupí ředitelství k udělení penalizace. (viz. bod 6.1.1)
1.8) V případě vyjetí mimo trať je ZAKÁZÁNO používat reset zpět na trať. Každý si musí sám BEZPEČNĚ vyjet zpět.
2) NASTAVENÍ LOBBY, ČASOVÝ HARMONOGRAM:
viz karta šampionátu (včetně maximálních povolených jízdních asistentů)
3) INFORMACE PRO JEZDCE:
3.2) Pro rychlejší komunikaci pořadatelů s jezdci, i nezávazné klábosení je vytvořen server „TTR“ v komunikační aplikaci Discord, kde se bude jezdec přihlašovat k nadcházejícímu závodu, aby bylo jasné, jaká bude účast a podle toho se před startem zařídit. Připojení se na server "TTR" na Discordu je pro všechny jezdce POVINNÉ , další aktivita je čistě na něm.
3.2) Jezdec se musí do závodu přihlásit vždy nejpozději v Pátek před závodem, do 20:00 hodin!
3.3) Po přihlášení do nadcházejícího závodu je přihlášený jezdec povinen tento závod odjet. V případě, že se přihlášený jezdec závodu nemůže z nějakého důvodu zúčastnit, měl by toto před zahájením závodu uvést – jednoduše napsat, že nemůžete – kdy v opačném případě může ředitelství šampionátu přistoupit k dodatečné penalizaci.
3.4) Před startem závodu by měl být každý jezdec přítomen na Xbox Voice Chatu, kde bude popřípadě řešit nějaké technické problémy s lobby, atd. (Jelikož Voice Chat nepodporuje komunikaci všech 20 jezdců, je třeba ještě sledovat skupinu na Discordu.) Dále pak v průběhu závodu je na každém jezdci, zda bude na společném Voice Chatu nebo pouze se svým stájovým kolegou.
– Společný Voice Chat má výhodu v komunikaci s ostatními jezdci, aby nedocházelo ke zbytečným komplikacím, třeba při předjíždění vozů o kolo zpět atd. (Není povinnost s ostatními komunikovat, ale alespoň poslouchat a následně reagovat.)
– V případě, že budete ve Voice Chatu jen se stájovým kolegou, berte na vědomí, že vás nikdo jiný neuslyší a podle toho se zařídit. Samozřejmě to platí i naopak.
3.5) Každý jezdec bude závod nahrávat a video i ukládat prostřednictvím aplikace Twitch – pro potřeby virtuálního studia TTR a živého přenosu závodu. Případně pro shlédnutí záznamů z incidentů při závodě. – Pokud jezdec nemá odpovídající internetové připojení (upload min. 10 Mbit/s), nemusí a neměl by streamovat, či pořizovat video záznam.
4) BODOVÁNÍ ZÁVODŮ:
4.1) Bodování se budou tedy udělovat takto:
1. Místo – 25 b.
2. Místo – 18 b.
3. Místo – 15 b.
4. Místo – 12 b.
5. Místo – 10 b.
6. Místo – 8 b.
7. Místo – 6 b.
8. Místo – 4 b.
9. Místo – 2 b.
10. Místo – 1 b.
4.2) Body se udělují podle konečné tabulky závodu, kterou generuje sama hra po konci závodu (po započítání penalizací udělených hrou a jiné). V případě DNF se neudělují žádné body za jakékoliv umístění na konci závodu.
4.3) Extra 1 bod se udělí jezdci s nejrychlejším časem na jedno kolo v závodě, ať dojede na jakémkoliv místě nebo závod nedokončí.
4.4) Za závod, který se přeruší kvůli technickým problémům s hrou (např. bug lobby nebo SC), se nebudou udělovat žádné body, byl-li závod přerušen v prvních dvou kolech. Polovina bodů se udělí, odjelo-li se více než dvě kola a ne více než 75% délky závodu. Plný počet bodů se udělí, odjelo-li se 75% a více délky závodu.
3.5) Nastane-li v závěru šampionátu rovnost bodů, lepší místo dostane ten, kdo má větší počet vítězství, resp. druhých míst, třetích míst, atd. Pokud se i v tomto dva a více jezdců shoduje, ředitelství šampionátu ustanoví vhodné řešení.
5) ŘEDITELSTVÍ ŠAMPIONÁTU A DODATEČNÉ PENALIZACE:
5.1) Ředitelství šampionátu je nazaujatý kontrolní orgán pro případné posouzení přijatých stížností na incidenty během závodu.
5.2) Během závodů mohou vzniknout incidenty mezi jezdci, které hra nemusí žádným způsobem řešit. Proto bylo rozhodnuto o zavedení „Dodatečných penalizací“, které budou vždy v podobě trestných bodů (bod 6.1.1).
5.3) Dodatečné penalizace se budou udělovat vždy po skončení závodu a to pouze na základě stížnosti od zúčastněného jezdce.
5
.4) Stížnost na konkrétní incident je možno podat po skončení závodu, konkrétně pak od půlnoci následujícího dne po následujících 24 hodin, a to vyplněním formuláře, který se nachází v sekci "Protesty" na serveru "TTR" v aplikaci Discord.
5.5) Poté bude stížnot ředitelstvím šampionátu prošetřena a závěr ze šetření bude uveden taktéž na serveru "TTR" v aplikaci Discord, kde se s ním budou moci seznámit i ostatní.
5.6) Pokud si jezdec při závodě myslí, že způsobil incident, ze kterého hra nevyvodí, že se jedná o přestupek a získá tak lepší pozici, doporučujeme přenechat získanou pozici ve prospěch poškozeného jezdce (v rámci Fair Play). Tímto by se mohl proviněný jezdec vyhnout dodatečné penalizaci po závodě.
5.7) Všechny incidenty (kromě incidentů popsaných v bodu 6.1.1), všechny druhy vyvěšených vlajek nebo chování módu Safety Car, které hra vyhodnotí sama (kladně nebo záporně), NEBUDOU již žádným jiným způsobem Ředitelstvím závodu řešeny.
6) SEZNAM TRESTŮ (DRUHY DODATEČNÝCH PENALIZACÍ):
6.1) Tzv. trestné body se budou udělovat jezdcům na základě stížností (viz. bod 5.x). V praxi to znamená potrestání řešeného jezdce příslušným počtem trestných bodů, které ho ovlivní v rámci celého šampionátu. (viz bod 6.1.1)
6.1.1) Udělování trestných bodů za vytlačování vozidla, nebezpečnou změnu směru jízdy, nebezpečné předjíždění:
– „Malý incident“ – 1 TB – Výše uvedené bez poškození vozidla.
– „Střední incident“ – 2 TB – Výše uvedené s poškozením vozidla.
– „Velký incident“ – 3 TB – Výše uvedené s poškozením více vozidel nebo samotné vyřazení ze závodu jiného jezdce + předjíždění pod žlutou vlajkou (pokud to nepotrestá sama hra)
– „Vyjímeční trest“ – 10 TB + odečtení všech stávajících bodů v šampionátu jezdců i poháru konstruktérů – Trest udělený za úmyslný likvidační manévr na jiného jezdce, včetně pokusu.
– „Vyjímeční trest“ – 10 TB + odečtení všech stávajících bodů v šampionátu jezdců i poháru konstruktérů – Trest udělený za použití AI (zapnutí menu hry) při jízdě na trati za SC a při následném restartu závodu v případě, že bude způsoben nějaký incident. Nejlépe nepoužívat vůbec!!
– „Vyjímeční trest“ – Zákaz startu v následující kvalifikaci – Trest udělený za svévolné a předčasné odstartování závodu při přípravě strategie.
6.2) Body se jezdcům přičítají po dobu celého šampionátu, tedy je možné opakování trestů. V této souvislosti bude jezdec po nasbírání určitého počtu trestných bodů potrestán následně:
– Po nasbírání 5 TB. bude jezdec vyřazen z kvalifikace následující Velké ceny.
– Po nasbírání 10 TB. bude jezdci zamezen start v následující Velké ceně.
6.3) Ostatní postihy (v průběhu šampionátu):
– V případě, že se jezdec, přihlášený na nadcházející závod, na tento bez předchozí omluvy nedostaví, bude mu uděleno „Napomenutí“, kdy bude na toto upozorněn.
– V případě, že se jezdec, přihlášený na nadcházející závod, na tento bez předchozí omluvy nedostaví a v minulosti mu bylo již uděleno napomenutí, bude ze šampionátu vyloučen! (Není těžké napsat, že jste se sice přihlásili, ale nestihnete to – ostatní na vás nemusí čekat a nebudete zbytečně zabírat místo někomu jinému, který by chtěl jezdit.)
6.4.) Ředitelství neumožňuje odvolání se k uloženému trestu.
7) REGISTRACE DO ŠAMPIONÁTU:
7.1) Do nového ročníku TTR F1 Pro nebo TTR F1 Rookies se může přihlásit kdokoliv pod podmínkou, že se jezdec může účastnit všech vypsaných závodů a nehrozí například z pracovních důvodů jeho pravidelná nepřítomnost na startu, kdy mimořádné události se do toho nepočítají a přihásit se může také pouze do jedné kategorie TTR F1 Pro / Rookies / Beginners.
7.2) Po skončení registrací do nového ročníku bude vyhodnocen počet registrovaných jezdců. V případě, že se do dané kategorie TTR F1 bude hlásit více než 20 jezdů, vypíše se kvalifikace, která určí jezdce, kteří se budou moci zůčastnit nového řočníku.
7.3) Kvalifikační závody budou vypsány na dvě různé tratě, které se jezdci dozvědí po uzavření registrací. Samotná kvalifikace pak bude rozdělena na dvě etapy:
7.3.1)
První etapa: Pokud je v kvalifikaci přihlášeno více než-li 20 jezdců, začne kvalifikace Time Trialem. Tedy do určitého data a na určené trati zajet svůj nejlepší čas, který formou screenshotu pošlete na Discordu do k tomu určeného kanálu. Po ukončení etapy vzejde 20 nejrychlejších, kteří postoupí do druhé etapy.
7.3.2)
Druhá etapa: Dva kvalifikační závody, které se pojedou v určitý den a na předem určených tratích, které budou dle pravidel a nastavení danného šampionátu. Hodnotit se bude nejen rychlost, ale i kvalita jízdy a chování na trati.
7.4) Kvalifikace se nemusí účastnit jezdci, kteří v předchozím ročníku skočil celkově v TOP 10 v rámci šampionátu, do kterého se hlásí. Dále ti, kteří byly vybráni ředitelstvím šampionátu, aby postoupili z kategorie Rookies do kategorie Pro.
- Např.: Do šampionátu F1 Pro hlásí všech 10 jezdců z TOP 10, k němu tedy připočteme počet jezdců, kteří postoupí z F1 Rookies do F1 pro (v našem příkladě to budou 2 jezdci). Z toho vyplývá, že v F1 Pro má místo jisté 12 jezdců a kvalifikovat se může pouze 8 jezdců.
8) ROZŘAZENÍ JEZDCŮ DO STÁJÍ:
8.1) Sestavení stájí a jejich jezdců pro každý nový ročník šampionátů TTR F1 proběhne po uzavření registrací a dále na základě konečných výsledků daného předchozího šampionátu, kdy sestavení proběhne ve třech etapách.
8.1.1)
První etapa: V ní se uzavře startovní listina dvaceti jezdců, kteří se kvalifikovali do šampionátu.
8.1.2)
Druhá etapa: Jezdci si v rámci uzavřené startovní listiny vytvoří libovolné jezdecké dvojice.
8.1.3)
Třetí etapa:
Jezdec, který se z dané vytvořené dvojce v závěru minulého šampionátu umístil na lepší pozici, vybírá stáj pro svou dvojici.
- Např.: První umístěný jezdec vytvoří jedeckou dvojici s druhým umístěným, kdy první umístěný vybírá stáj. V tom případě třetí umístěný pro svojí jezdeckou dvojici vybírá stáj jako druhý, a tak dále...
8.1.4) V přápadě, že se jezdci nedohodnou na složení stájí budou rozděleni ředitelstvím šampionátu.
9) ZÁVĚR:
9.1) Všichni berme na vědomí, že jsme pouze lidé a žádný učený z nebe nespadl. Proto se budeme na trati, i mimo ní, chovat podle Kodexu. Vše jde vyřešit v klidu a nemusíme si zbytečně kazit prožitek z jízdy!
9.2) Sepsaná pravidla nemají sloužit jako omezování nebo buzerace účastníků, ale pouze k tomu, aby pořádání šampionátů mělo nějaký řád a tím pádem to celé lépe fungovalo.
9.3)Ředitelství šampionátu si vyhrazuje právo k úpravám pravidel, kdy o všech změnách budou účastníci včas informováni.
Aktuální k 31.01.2022
1. VŠEOBECNÉ INFORMACE
1.1) V rámci šampionátu se pojedou předem vybrané a ohlášené tratě, které mohou být i placené a je povinnost každého jezdce si nákup těchto tratí zajistit.
1.2) Trénink na jednotlivé závody může být jak individuální tak i společný na serveru vytvářený pořadateli.
1.3) Podmínky na závodním serveru budou odpovídat zhruba podmínkám na společném tréninkovém serveru.
1.4) Kvalifikace v den závodu, bude individuální na 15 min nebo 4 platná kola.
1.7) Závod bude vypsán na 60min s rolling startem.
1.8) Jezdec si musí vybrat jeden z povolených vozů / třídu, se kterým absolvuje celý šampionát. (viz. karta šampionátu)
1.9) Pokud jezdec neodjede alespoň 60% všech závodů, může na to být brán ohled při přihlášení do dalšího šampionátu pořádaného TTR.
1.10) Pokud jezdec bez řádné omluvy nenastoupil ani do jednoho z úvodních tří závodu bude automaticky vyloučen a jeho místo bude nabídnuto k obsazení jiným jezdcem.
1.11) Multi-class: Vedoucí jezdec nižší třídy nechá při rolling startu za posledními vozy vyšší třídy mezeru 20-30s z důvodu bezpečnosti.
2. ČASOVÝ HARMONOGRAM ZÁVODU A NASTAVENÍ LOBBY
- viz. karta šampionátu.
3. BODOVÁNÍ
3.1) V závodě bodují všichni jezdci pod níže uvedeného systému.
1. Místo - 50b.
2. Místo - 45b.
3. Místo - 41b.
4. Místo - 38b.
5. Místo - 36b.
6. Místo - 34b.
7. Místo - 32b.
8. Místo - 30b.
9. Místo - 28b.
10. Místo - 26b.
11. Místo - 24b.
12. Místo - 22b.
13. Místo - 20b.
14. Místo - 18b.
15. Místo - 16b.
16. Místo - 14b.
17. Místo - 12b.
18. Místo - 10b.
19. Místo - 8b.
20. Místo - 7b.
21. Místo - 6b.
22. Místo - 5b.
23. Místo - 4b.
24. Místo - 3b.
25. Místo - 2b.
26. - x. Místo - 1b.
3.2) Body se udělují podle konečné tabulky závodu, kterou generuje sama hra po konci závodu (po započítání penalizací udělených hrou a jiné) a po započtení penalizací udělených vedením šampionátu.
3.3) Multi-class: Každá třída je klasifikována zvlášť.
3.4) Jezdec je klasifikován pokud dokončil alespoň 75% kol vítěze závodu.
3.5) Za závod, který se přeruší kvůli technickým problémům s hrou (např. problém se serverem, …), se nebudou udělovat žádné body, byl-li závod přerušen v prvních dvou kolech. Polovina bodů se udělí, odjelo-li se více než dvě kola a ne více než 75% délky závodu. Plný počet bodů se udělí, odjelo-li se 75% a více délky závodu.
3.6) Nastane-li v závěru šampionátu rovnost bodů, lepší místo dostane ten, kdo má větší počet vítězství, resp. druhých míst, třetích míst, atd. Pokud se i v tomto dva a více jezdců shoduje, ředitelství šampionátu ustanoví vhodné řešení.
4. TRESTY A PENALIZACE
4.1) Vedením šampionátu bude ustanovena neveřejná komise k posuzování závodních incidentů jejíž rozhodnutí je konečné.
4.2)
Každý jezdec může podat protest proti jinému jezdci/situaci a to nejdříve 12h po skončení závodu, ale nejdéle do 48h po skončení závodu.
4.3) Součástí každého protestu musí být:
- Záznam z incidentu s dostatečným časem před i po konkrétním incidentu.
- Vlastní popis incidentu a problému.
4.4) Protest se podává neveřejně (soukromou zprávou) k vedení šampionátu.
4.5) Vedení šampionátu má povinnost veřejně do 48h od podání protestu zveřejnit výsledek protestu a udělit případné penalizace.
4.6) Podle závažnosti incidentu a s přihlédnutím k dlouhodobému chování potrestaného jezdce je možné udělit:
- napomenutí
- časová penalizace (5s, 10s, 20s, 30s) přičtena k výslednému času závodu
- odečtení bodů
- zákaz startu v příští kvalifikaci
- zákaz startu v příštím závodu
- diskvalifikace ze šampionátu
5. ZÁVĚR
5.1) Ke každému šampionátu bude vydán dodatek specifikující konkrétní detaily a umožňující upravit základní pravidla.
5.2) Ředitelství šampionátu si vyhrazuje právo k úpravám pravidel, kdy o všech změnách budou účastníci včas informováni.
Aktuální k 05.05.2022
1) VŠEOBECNÁ PRAVIDLA:
⦁ 1.1) V rámci šampionátu se jedou tratě uvedené v kalendáři na kartě šampionátu. Všechny tyto se jedou s nastaveným počasím na "Random".
⦁ 1.1) Jednotlivé závody se dělí na individuální trénink mezi závody, v den závodu pak na kvalifikaci (cca 30min.) a samotný závod se 75% délky reálného závodu.
⦁ 1.2) Přísný zákaz používat "Flying Start" během kvalifikace. Všichni jezdci jsou povinní opustit boxy standardně výjezdem a absolvovat Out Lap.
⦁ 1.3) Skok z tratě do boxů je povolen, ale pouze za předpokladu, že tím neohrozíte jiné jezdce na trati.
⦁ 1.4) Pořadí jezdců a pohár konstruktérů se zapisuje mimo tabulky hry, je tedy v režii ředitelství šampionátu, kdy za první až dvanácté místo v závodě budou udělovány body podle pravidel. (viz. bod 4.x)
2) INFORMACE PRO JEZDCE:
⦁ 2.1) Pro rychlejší komunikaci pořadatelů s jezdci, i nezávazné klábosení je vytvořen server „TTR“ v komunikační aplikaci Discord, kde se bude jezdec přihlašovat k nadcházejícímu závodu, aby bylo jasné, jaká bude účast a podle toho se před startem zařídit.
⦁ 2.2) Připojení se na server "TTR" na Discordu je pro všechny jezdce POVINNÉ, další aktivita je čistě na něm.
3) NASTAVENÍ LOBBY, ČASOVÝ HARMONOGRAM:
⦁ viz karta šampionátu (včetně maximlních povolených jízdních asistentů)
4) BODOVÁNÍ:
⦁ 4.1) Bodování se budou tedy udělovat takto:
1. Místo - 25 b.
2. Místo - 20 b.
3. Místo - 16 b.
4. Místo - 12 b.
5. Místo - 10 b.
6. Místo - 8 b.
7. Místo - 6 b.
8. Místo - 5 b.
9. Místo - 4 b.
10. Místo - 3 b.
11. Místo - 2 b.
12. Místo - 1 b.
⦁ 4.2) Body se udělují podle konečné tabulky závodu, kterou generuje sama hra po konci závodu (po započítání penalizací udělených hrou a jiné). V případě DNF se neudělují žádné body za jakékoliv umístění na konci závodu.
⦁ 4.3) Za závod, který se přeruší kvůli technickým problémům s hrou (např. bug lobby nebo SC), se nebudou udělovat žádné body, byl-li závod přerušen v prvních dvou kolech. Polovina bodů se udělí, odjelo-li se více než dvě kola a ne více než 75% délky závodu. Plný počet bodů se udělí, odjelo-li se 75% a více délky závodu.
⦁ 4.4) Nastane-li v závěru šampionátu rovnost bodů, lepší místo dostane ten, kdo má větší počet vítězství, resp. druhých míst, třetích míst, atd. Pokud se i v tomto dva a více jezdců shoduje, ředitelství šampionátu ustanoví vhodné řešení.
5) REGISTRACE A ROZŘAZENÍ JEZDCŮ DO STÁJÍ:
⦁ 5.1) Sestavení stájí a jejich jezdců pro každý nový ročník šampionátu MotoGP proběhne po uzavření registrací.
⦁ 5.2) Jezdci si v rámci uzavřené startovní listiny vytvoří libovolné jezdecké dvojice. Těm jezdcům, kteří tak neučiní do určeného termínu, bude náhodně přiřazen/vylosován do jezdecké dvojce jiný jezdcec, který také nemá jezdeckou dvojci.
6) ZÁVĚR:
⦁ 6.1) Všichni berme na vědomí, že jsme pouze lidé a žádný učený z nebe nespadl. Proto se budeme na trati, i mimo ní, chovat podle Kodexu. Vše jde vyřešit v klidu a nemusíme si zbytečně kazit prožitek z jízdy!
⦁ 6.2) Sepsaná pravidla nemají sloužit jako omezování nebo buzerace účastníků, ale pouze k tomu, aby pořádání šampionátů mělo nějaký řád a tím pádem to celé lépe fungovalo.
⦁ 6.3) Ředitelství šampionátu si vyhrazuje právo k úpravám pravidel, kdy o všech změnách budou účastníci včas informováni.
Aktuální k 21.10.2021
1. OBECNÁ PRAVIDLA
- Hraje se 5+1.
- Hráč musí být z CZ/SK komunity.
- 400,- startovné (tým).
- 2 zápasy týdně (serie playoff týden).
- Dvoubodový systém (jako NHL).
- Za tým bude komunikovat manažer nebo zástupce týmu.
- Povinnost mít domácí dresy tmavé, venkovní bílé, alternativný jakékoliv.
- Zákaz vulgárních a urážejících jmen ve hře.
- Všichni hráči budou mít povinně helmu v barvě týmu(žádné helmy z nabídky CHEL. Neplatí pro gólmany).
2. SOUPISKY
- Stanovená soupiska (gamertag) Hrát mohou pouze hráči na soupisce.
- Soupiska se uzavírá v půlce soutěže, do té doby jsou možné i přestupy, se souhlasem obou manažerů týmu.
- Maximální počet hráčů na soupisce je 12.
- Změna gamertagu se musí okamžitě hlásit adminům ligy.
- Jeden hráč, jeden tým a žádné hostování.
3. HERNÍ SYSTÉM
- Hrají se dva zápasy s každým (doma, venku).
- Zápasy se hrají přes heslo, dodržujte (doma, venku) podle rozpisu, nejpozdější termín zápasu lze domluvit na 22:00.
- Primární herní dny jsou PO, ST, PÁ, SO.
- Do play-off postupuje 6 týmů, 2 přímo do semifinále.
- Při stejném bodovém zisku rozhodnou vzájemné zápasy, případně rozdíl skóre.
- Play-off se hraje na 3 vítězná utkání (výše postavený začíná 2x doma).
4. HERNÍ PRAVIDLA
- Zakázáno přijmout bitku vyvolanou tvrdým hitem, střelou po odpískání. Bitka povolena pouze jako přijmout výzvu při vhazování.
- Zákaz úmyslné střelby a sekaní po přerušení, celkově nesportovní chování.
- Zákaz úmyslného zdržování hry- Vítězný tým má na starost čitelně vyfotit výsledek zápasu včetně statistik hráčů (Doporučujeme screen). Bez této fotky bude zápas neklasifikován a bude se muset opakovat.
- Nedostaví-li se tým v určený čas +15 min bude zápas kontumován. Odložení je možné se souhlasem obou manažerů, nejpozději do 7 dnů odehrát.
- Odložení je možné 2x za sezónu. Pokud za 2týdny nebude zápas odehrán, termín určí los.
- Pokud se týmy domluví na termín zápasu. Tak lze termín zrušit max. 2h před zápasem, pouze z vážných důvodů.
- Pokud tým odstoupí z ligy, budou kontumovány všechny zápasy i ty odehrané s výsledkem 5:0.
- Za úmyslné opuštění herní relace je kontumace (opakování je težké porušení pravidel).
- Když zápas spadne, je třeba udělat screen statistik a skore.
- Zápas co padne, se musí ihned dohrát ve stejné sestavě, pokud ne = kontumace.
- Třetí výpadek hry = kontumace.
- Při pádu se založí nový zápas a kapitáni se dohodnou o způsobu dohrání. Případně platí tyto pravidla:
Pád hry v 1.- 2. třetině (odehraný čas 0-5 min) - hraje se celá třetina znovu.
Pád hry v 1.- 2. třetině (odehraný čas 5 - 15 min) - dohrává se zbývající čas.
Pád hry v 1.- 2. třetině (odehraný čas 15 - 20 min) - nedohrává se.
Pád hry ve 3. třetině (odehraný čas 0-5 min) - hraje se celá třetina znovu.
Pád hry ve 3. třetině (odehraný čas 5 - 20 min) - dohrává se zbývající čas.
5. TRESTY
5.1) Bitky, střelba a sekání po přerušení (Nesportovní chování)
- První porušení je napomenutí.
- Druhé porušení je -1bod z tabulky.
- Třetí a víc, jsou další body mínus.
5.2) Zdržování hry (úmyslné)
- První porušení je napomenutí.
- Druhé porušení je -1bod z tabulky.
- Třetí a víc, jsou další body mínus.
Totéž platí za porušení a nerespektovaní pravidel.
5.3) Neoprávněný start zápasu
- Kontumace zápasu (5:0).
- Co se týče bitky a zdržování hry, jsme přeci jen lidi a když se za stavu 5:0 v 3.tř. na konci někdo porve tak je kravina to hlásit. Hrajeme hokej a pravidla tu jsou, ale pro zmíněné situace spíš pro extremní nebo často se opakující případy v jednom týmu.
- Každý manažer nebo zástupce týmu má právo si stěžovat na porušení jakéhokoliv pravidla. Každá stížnost bude řešena admin týmem. Admini posoudí, zda došlo k porušení pravidla a případně udělí trest, ke kterému se nelze odvolat. Kazdá stížnost musí obsahovat videozáznam.
- Vyhrazujeme si právo měnit, upravit nebo jakkoliv zasáhnout do změn pravidel, během sezóny, kdy o všech změnách budou účastníci včas informováni.
Za admin tým – FoccuS82, KrizaX96, Jaguar GamesCZ
Aktuální k 22.3.2022