Discord

Do belgického městečka Spa návštěvníci jezdí převážně ochutnat místní minerálku. Najde se však hrstka odvážlivců, kteří pár kilometrů za kopcem na stejnojmenném legendárním automobilovém okruhu bojují o vítěznou láhev šampaňského. Jedním ze šťastlivců se uplynulý čtvrtek stal Tomáš Mocek. Pilot zvládl nástrahy známých pasáží Eau Rouge, Raidillon, nebo Pouhon, vedl od startu až do cíle druhý podnik šampionátu TTR Barrsa GT3&GTE na okruhu Spa-Francorchamps a až na jedno zaváhání nedal soupeřům šanci.

Mocek se do první řady postavil vedle týmového kolegy a vítěze předchozího závodu Vojtěcha Kočího a na rozdíl od stájových kolegů startujících na Porsche si nechal připravit Ferrari 488. Formaci JD SimRacing na startu poněkud zboural Lukáš Krystek, když zajel třetí čas před dalším vozem JD, Petrem Šlehoferem. Stejnou patálii Krystek provedl i v samotném závodě, tentokrát doslova. Při průjezdu pasáží Pouhon měl ve třetím kole se Šlehoferem (v tu chvíli na třetím místě) kontakt a oba skončili v bariéře.

Na čele se pořadí neměnilo – mašina v barvách JD v podobě Mocka a Kočího určovala tempo závodu. Kočí vysvětlil týmovou strategii: „S Tomem (Mockem) jsme se domluvili, že pojedeme co nejdéle spolu, abychom si vybudovali náskok na ostatní. Měli jsme totiž oba setup s minimálním přítlakem, takže jsme věděli, že pneumatiky budou ke konci hodně trpět.“ Strategii se dařilo držet až do prvního předjíždění pomalejších vozů. Kočí se rozhodl neztrácet čas kličkováním mezi méně výkonnými vozy kategorie GT3, zamířil do boxů, ale místo toho ztratil další sekundy. „Dvě GT3 přede mnou bohužel dostaly úplně stejný nápad. Měly pomalý nájezd na pit lane a tam jsem ztratil minimálně 3 vteřiny.“, vysvětlil.

Díky zdržení se na Kočího dotáhli Marek Studnička a Peter Hruška. Trojice pak až do konce závodu bojovala o druhé místo, které Kočí nakonec uhájil: „Studnička a Hruška mě několikrát předjeli, ale má rychlostní výhoda na rovinkách byla rozhodující, takže jsem rád, že se mi P2 podařilo udržet.“, dodal zároveň lídr průběžného pořadí třídy GTE. Studnička a Hruška si to o třetí pozici rozdali i mezi sebou. V posledním kole si několikrát vyměnili pozici, ale veškerá snaha pilotů přišla vniveč. Oba překročili limit povolených incidentů a po penalizaci se propadli na páté a šesté místo v cíli. Finálový spot na bedně tak spadl do klína Tomáši Bučkovi, který v úvodu se Studničkou bojoval o třetí místo. Vlastní chyba a traffic na nájezdu do boxů ale zapříčinili ztrátu a zbytek závodu kroužil před penalizací soupeřů osamoceně na páté pozici. Šestý a po zrevidování výsledků čtvrtý dojel Viktor Bašista.

Při všem dramatu v top 5 si Mocek jel v klidu a osamoceně pro vítězství. Nebo? Zhruba osmnáct minut před cílem měl lídr závodu velkou krizi a dostal smyk při nájezdu do pasáže Pouhon: „Snažil jsem se co nejvíce šetřit pneumatiky a jezdit optimální stopu. Bohužel jsem netrefil nájezd (do Pouhonu) a lehce najel koly na trávu za obrubníkem. Místo šetření pneumatik jsem je tak (díky smyku) rychleji zničil.“, vysvětlil situaci Mocek. Svou pozici však udržel a vedení uhájil až do cíle. Chválu na týmového kolegu nešetřil ani Kočí: „Musím smeknout před Tomášem. Vyhrát s Ferrari, které není na Spa tak rychlé jako Porsche je opravdu úspěch.“ A měl pravdu – v první desítce dokončilo hned osm devětsetjedenáctek.

Zbytek první desítky absolutně a třídy GTE utvořili sedmý Jakub Krafek s Davidem Škrobánkem a Jakubem Horkým za zády, zatímco top 10 uzavřel Petr Přindiš. Poslední jmenovaný, pilot týmu TTR, zaznamenal s BMW M8 raketový start a v průběhu prvního kola se posunul ze druhé desítky skoro do vedoucí skupiny. I díky tomu se vyhnul kolizi, při které letělo další BMW Vladimíra Týbla vzduchem a která eliminovala Karola Serdela Jr.

V kategorii GT3 opět dominoval Adam Pilo. Svým soupeřům konstantně ujížděl a šlo o to zachovat soustředění až do cíle: „Udržet stoprocentní koncentraci po celou délku závodu je celkem složité, jelikož se lidský mozek může začít nudit a můžou vznikat chyby. Naštěstí si dokážu soustředění udržet v průběhu celého závodu, ať už někým bojuji, nebo jedu sám. Měl jsem pocit, že uplynulo 10 minut, ale ve skutečnosti to bylo 40.“, řekl vítěz třídy GT3 ve Spa a lídr průběžného hodnocení kategorie.

Mnohem živější hodinu zažívali Ondřej Brendl a Martin Krejča na druhém a třetím místě. Po vzájemném souboji, který trval po celou délku závodu projeli cílem přesně v tomto pořadí. Brendl do závodu startoval třetí, ale i přes zaváhání na startu svého největšího soupeře zdolal: „Přibližně do poloviny závodu jsem jel za Martinem, poté jsem se dostal na druhou pozici. Po zastávce v boxech jsme si několikrát prohodili pozice a v posledních kolech nás dojeli o kolo kluci s GTE. Měl jsem malou výhodu, protože Martina pozdrželi o trochu víc než mě. Závod jsem si užil, jeli jsme s Martinem skoro celou dobu v jedné vteřině a bojovali čistě až do posledního kola.“, vysvětlil Brendl, a Krejča slova svého soupeře potvrdil: „Spolu s Ondrou a s respektem vůči sobě jsme prováděli výměny pozic. Bylo to zajímavé, protože mé auto jelo lépe v technických pasážích a Ondrovi na rovině. Musím mu poděkovat za pěkný závod.“

Seriál TTR Barrsa GT3 & GTE pokračuje již příští čtvrtek na Interlagos, domácím okruhu Ayrtona Senny. Trať kroutící se na okraji Sao Paula nabídne technické protahováky i rychlé sekce, takže rozhodne odvaha a správné nastavení vozu. Třetí kolo šampionátu můžete živě naladit v 19:30 na kanálu TTR platformy Twitch a v průběhu vysílání si zasoutěžit o ceny partnerů.

Autor: Jakub "Planty" Krafek