Discord

Jan Hujíček ovládl Monte Carlo Rally

První podnik šampionátu TTR DiRT Rally Cup 1 Monte Carlo Rally ovládl Jan Hujíček (HujdaCZ), rallyový jezdec e-sportového týmu Tomáš Enge SIM Racing. Hujda svým soupeřům v Monte Carlu v podstatě nedal nejmenší šanci, když se mu podařilo vyhrát devět z deseti RZ, včetně poslední Power Stage.

Máme za sebou první podnik šampionátu TTR DiRT Rally Cup 1 Monte Carlo Rally do kterého se zapojilo 58 jezdců. O body se bojovalo do posledních metrů a nejrychlejším jezdcem se nakonec stal rallyový jezdec z Tomáš Enge SIM Racing týmu Jan Hujíček, který do závodu nastoupil až poslední možný den. Hujíček dominoval hned na prvních dvou RZ, kde se mu podařilo najet na druhého Milana Wolfa aka Futureboy7880 téměř 18 vteřin. Na začátku třetí RZ přišlo první a de facto i poslední Hujíčkovo větší zaváhání. Po několika stovkách metrů po startu ztratil nad svou Fabií R5 kontrolu a přišel čelní náraz do neodklizeného vozu stojícího téměř na trati. V jednu chvíli to vypadalo na “terminal damage” a odstoupení ze závodu, ale jako zázrakem mohl Hujda pokračoval dál, nicméně za cenu velkého poškození chladiče. Přestože RZ 3 dokončil na desátém místě se ztrátou deseti vteřin, tak si udržel celkové první místo. Na druhém místě skončil s více jak minutovou ztrátou Futureboy7880 a pro třetí místo si dojel Jandar2. Za zmínku určitě stojí také čtvrté místo Marcelie a páté Martinslouf11. Oba jezdce dělilo od bedny necelých pět vteřin viz tabulka níže.

Pořadatelství soutěže obdrželo oficiální stížnost na neodklizený vůz a celou věcí se bude ještě zabývat zda byla dodržena všechna bezpečnostní opatření. Podle prvních informací došlo k pochybení uzavíracího vozu a traťových komisařů, kteří nezajistili připravenost RZ podle organizačního a bezpečnostního řádu. Nebezpeční neodhalil ani inspekční vůz. O všem byl informován bezpečnostní delegát a případ bude mít zřejmě ještě dohru u organizátora celé soutěže zda šlo o jeho vinu nebo se jednalo o cizí zavinění.

Power Stage

Celkem 58 jezdců bojovalo o extra body na Power Stage, ale bodovat jich mohlo jen pět. Poměrně dlouhou dobu se na prvním místě držel Martyxis, který vedl o 457 tisícin před druhým Futureboyem. Nakonec jim rybník vypálil Hujda, který Martyxise překonal o 1,9 vteřiny. Čtvrtý dojel dvojnásobný šampion F1 kategorie PRO Dominik Leventyx Tofel. Poslední extra bod si z Power Stage odvezl Martinslouf11.

Rozhovor s vítězem Rally Monte Carlo

V cíli  se nám podařilo získat k rozhovoru Honzu Hujíčka. Honza je členem letos vzniklého simracingového týmu Tomáš Enge SIM Racing a na poli e-sportu již sbírá první úspěchy.

Ahoj Honzo. Gratuluju k prvnímu místu. Na legendárním Monte Carlu si nedal svým soupeřům v podstatě nejmenší šanci. Zvítězil si na devíti RZ. Čekal si, že budeš na zledovatělých tratích takhle dominovat?

Ahoj. Díky za gratulaci. Za mě to byl opravdu super závod a na start jsem nastoupil s tím že chci hlavně dojet, protože vím jak je Monte Carlo zrádné. DiRT nikdy nebyl mou silnou stránkou a tak jsem tomu na testech dal co to šlo. Se závodem jsem tedy maximálně spokojený a jako taková třešnička na dortu byla i těsná výhra na Power Stage. Díky týmu Tomáš Enge SimRacing a všem kdo dorazili na můj stream mě podpořit a fandit.

Na třetí rychlostce si narazil do vozu stojícího téměř na trati. Málem z toho byl terminal damage a konec naději. Co se tam přesně stalo?

Při výjezdu ze zatáčky se mi uvolnilo řízení. Nevím čím by to mohlo být, nejspíš prostě technická závada. Jak jsem si to uvědomil, tak jsem hned skočil po brzdách a naštěstí z toho byl jen poškozený chladič.
 

Bylo tohle jediné zaváhání během celé rally?

Až na pár menších chybiček jako jsou špatné výjezdy ze zatáček nebo zase naopak dřívější brzdy, tak bez problémů.
 

Vyhrál si 9 z 10 RZ, takže máš Monte Carlo dobře najeté, navíc si tuto Rally vyhrál i v rámci šampionátu SAMOHÝL Škoda Team DiRT Trophy. Zajímalo by mě kolik času věnuješ tréninku a nastavení vozu pro daný podnik?

Ano, nedávno jsme jeli Monte Carlo i v Samohýl Škoda Team Dirt trophy a tam jsem se Monte Carlo doslova učil. Přesný počet hodin bych asi nedokázal říct, člověk přece nemá jen závody, ale denně se to pohybuje asi kolem 3-4 hodin. V tomto časovém rozmezí se snažím jak učit se tratě, tak nastavovat auto. A někdy to skloubit dohromady dá opravdu zabrat.
 

Je vidět, že si simracer na plný úvazek. Očekávám, že ve Švédsku budeš opět dominovat. Můžeš se s námi podělit o nějaké tipy k nastavení vozu pro švédskou rally?

Švédsko a sníh, podobné nastavení jako na šotolinu. Klasika, měkčí auto jak na pružinách tak i na tlumičích. Auto dát opravdu vysoko skrz skoky. Ohledně diferaku se nebát je víc zavřít pro větší grip. A posílat to hezky bokem pro fanoušky!
 

Díky moc za tipy a za rozhovor. Přeju hodně štěstí a doufám, že budeš zase streamovat.

Určitě. Vidíme se ve Švédsku.

 

Průjezd Power Stage Monte Carlo Rally v podání Honzy Hujíčka

{youtube}https://www.youtube.com/watch?v=8q2VI_sNO20{/youtube}

 

Autor: Viktor "CCR Cabadaj" Růžička