Road America mohla přinést třetího vítěze závodu letošní sezóny. Místo toho čelo obsadili favorité, zatímco naděje dosavadního lídra tabulky se roztříštily ještě před startem.
Je to už podruhé, co Pavlu Doležalovi chyběl kousíček k prvnímu vítězství v šampionátu. Otevírák sezóny ve Spa vedl, ale jezdecká chyba jej o primát připravila. Tentokrát však roli sehrála zastávka v boxech. Ke svým mechanikům pětadvacet minut před cílem zajel z prvního místa, ale vrátil se až čtvrtý.
Adam Pilo, Matěj Šurhaňák a Matěj Malec jej totiž cutli a top trojku zformovali bez boje. Prvý jmenovaný navíc svou strategii dotáhl do dokonalého konce, protože v boxech přeskočil i Šurhaňáka, za kterým byl v první polovině závodu zaseklý, do vedení. Pilo se tentokrát rozhodl kvalifikaci odjet a nelaškovat v early race trafficu na úzké trati. Výhra na Road America budiž odměnou stejně jako druhé místo v průběžném pořadí, pouhý bod za Šurhaňákem.
Kdo závod prokaučoval, byl Standa Sehnall. Lídr tabulky těsně před zelenou vlajkou odbočil mimo dráhu, aby se záhy připojil zpět. Comeback dotáhl na patnácté místo a propadl na třetí místo v průběžném pořadí.
Carnage na roválu patřil Přádovi
To už tu jednou bylo, říkali jsme si. Když se naposledy Adam Pilo snažil z posledního místa na startu prokousat do čela závodu, zastavil se na P2. Měl ovšem trochu jinou pozici, než Lukáš Přáda. Když si ale v Daytoně dobře načasujete předjíždění a pozici vůči soupeřům, všechno jde hned tak trochu snadněji.
Šance se pak zvýší dvojnásobně, když soupeři začnou lítat všude jinde, než po předepsaném kusu asfaltu. A že jsme tentokrát těch výletů mimo trať viděli požehnaně. I díky tomu se Přáda dostal do vedení, když ještě zbývalo 18 minut do konce závodu. A jakmile tam byl, jeho pozice byla neotřesitelná.
Jeho rychlosti se musel poddat zejména Zdeněk Kaška, který pozici lídra vyjma zastávek v boxech celou dobu držel. A nebyl by to šampionát TTR GT3, kdyby půl kola před cílem nenastalo pořádné drama. Kaška se druhou pozici snažil uhájit ještě před lídrem průběžného pořadí, Matějem Šurhaňákem na Ferrari. Do Horseshoe One oba v posledním kole najížděli bok po boku a Kaška na kontakt doplatil. Šurhaňák nicméně pocítil vinu a pozici Kaškovi těsně před cílem přepustil zpět.
Šampionát TTR GT3 2023 pokračoval v Mosportu. Relativně krátký, ale rychlý kanadský okruh plný převýšení byl pro mnohé piloty premiérou a bylo zajímavé sledovat, jak se s ním poprali. V dalším závodě spoustu z nich čeká také premiéra, tentokrát na americkém street okruhu v Long Beach. Ale to až po novém roce, 11.01.2024. Jako vždy bude závod vysílán živě s komentářem na kanále Time To Race.
Autor: Jakub "Planty" Krafek